Leksaks FROSSA!

Hej! Jag vill först och främst bara säga tack så mycket Tova för det bra tipset om att ha en djur dag! Jag tyckte det lät som en rolig idée så jag tänkte, varför inte? :-) Så idag hade jag en djur dag där jag bland annat byggt leksaker till sötisarna! Och självklart ska ni få veta hur jag byggt dom. 
 
Dagen började med en hamster buffe, Spenat, ärtor, knäckebröd och osaltad riskaka (riskakan är inte med på bilden)
 
Denna mat leksak är för svår för att förklara så det kommer en tutorial på den. (får se om den är sammarbets villig nog att laddas upp idag, men den kommer upp snart hoppas jag)
 
En super enkel leksak att krypa in i eller varför inte bo i? 
Du behöver:
  • Sax
  • Russin paket (eller något annat)
  • Grönsåpa
  • Diskborste
Börja med att tvätta med diskborste och grönsåpa NOGA. Klipp sedan i locket ett stort hål (så stort att din hamster kan komma igenom) och leksaken är klar!
 
 
 
 
En mysig puff att bita i och sitta på, dessutom ofarlig med tanke på att det är toalett papper innuti istället för vadd.
Du behöver:
  • Sax
  • Tråd
  • Tyg
  • Toalett papper
  • Markerings penna
Börja med att rita ut formen och storleken på tyget och klipp ut två bitar, rita sedan en fyrkant eller ring i mitten på dom utklippta bitarna och sy där du målat OBS! Det ska vara bitarna på varandra så du syr i hop dom i mitten. (Det är de som ska bli "sittplatsen" i puffen, de med svart sydd tråd på bilden) Sy sedan ihop den runt om och glöm inte lämna en bit osydd där du ska stoppa in toalett pappret, sy sedan ihop där också. 
 
En enkel variant av den tidigare "lådan" (skrolla upp) Fast här kan hamstern klättar upp på lådan och roa sig på bron.
Du behöver:
  • En bro (pinnarna på bron är inget måste)
  • En låda (skrolla upp igen, där finns tutorialen på hur man gör lådan)
  • En kniv
När du gjort lådan (skrolla upp) så ska du mäta ut hur bron ska sitta och göra hål med en kniv så krokarna på bron går in i lådan. KLART! :)
 
En likadan variant av den ovaför fast med en stege, så skrolla upp igen och läs tutorialen, först på hur man gör lådan, sedan på hur man fäster stegen/bron)
 
Hoppas ni fick lite insperation, kan avslöja att jag har en liten hemlig sak pågång, ska vi kalla det ett projekt? Aa det gör vi ;) Så håll utkik nu denna veckan efter det! 
 
-Alexandra
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0