Mumsiga grötbollar!

Hej, idag tänkte jag visa ett recept på grötbollar som både marsvin och hamstrar kan äta.
 
1 grötboll = 3-6 hamsterportioner eller 1 marsvinsportion.
 
Du behöver:
  • Matskedsmått
  • Vatten
  • Skål
  • Havregryn
  • Mikro
  • Kylskåp
  • Något ditt djur gillar, jag använde vanlig hamstermat och lite extra gott t.e.x nötter och frön.
Gör såhär:
Ta 2 msk havregryn och 3 msk vatten i en skål och rör om lite slarvigt. Ställ skålen i mikron på den högsta värmen i ca 20-30 sekunder, pausa när halva tiden gått och rör om. När det har mikrats klart så ställ in det i ett kylskåp och vänta tills det känns "formbart". Lägg i dina godsaker och din mat, ta upp klumpen i händerna och forma till en boll. Vänta tills det svalnat helt och det är sedan klart att servera! Ifall allt inte äts upp på en och samma dag så ställ in det i kylskåpet med plastfolie över och servera dagen efter. Cookie tyckte det var super smarrigt och åt glatt!

Hoppas ni och era djur gillade detta receptet. Kommentera gärna era mumsiga recept på djur saker och om du vill publiceras det i DITT namn med länkning till DIN blogg! Dela gärna med dig bilder eller varför inte kommentera om ditt djur gillade receptet? Maila gärna ert resultat till [email protected] de publiceras också i DITT namn med din blogg länk. 

I ett tidigare inlägg skrev jag om att jag skulle visa bild på Cookies mat en gång i slutet av varje vecka men när jag bröt armen så glömde jag ta kort på hans mat! Men det kommer snart så håll koll.
 
-Alexandra
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0