Hinderbana och motion

Hej! Min hamster Cookie behöver nu ännu mer uppmärksamhet och motion nu när min älskade Nemo gått till himmeln❤ så jag tänkte sätta igång agility träning igen! Denna gången med bättre hinder och mer erfarenhet om hur jag ska göra. Det jag mest ska träna på är framför allt hoppning, och sedan lite slalom. Så igår byggde jag en "liten" grej som jag tänkte visa här. Den är 50 cm lång och 7 cm bred och jag har den både i min samla låda bur och ute när han rastas.

Du behöver:
Sandpapper
Två 50 cm långa brädor
Två 7 cm långa trä "klossar"
Grillpinnar
Borr
Skruv
Skruvmejsel

Gör såhär:
Ta brädorna och klossarna och slipa dom, ta sedan och lägg brädorna perfekt över varandra (så att du borrar genom båda samtidigt) och borra hål i höjderna 1-4 cm. Borra hål lite här och där på brädorna så att du har flera möjligheter att ändra höjder och hinder sedan när det är klart! När du borrat lägg brädorna på sidorna så att som inte ligger ner helt och ta en kloss (ca 7 cm) lägg på en kortsida borra igenom klossen på båda "sidorna" på en kortsida och ta sedan skruvmejseln och skruva in en skruv på båda kortsidans sidor! Gör samma sak med nästa kortsida. (Förlåt för att det är svårt att förklara) klipp sedan grillpinnar på mitten, och klipp även bort spetsen. Slipa där du klippt. Sätt in några grillpinnar där du vill ha dom och du är klar! Om du vill ha ett rör också, ta ett litet rör och sätt någon sorts form av trä bit på sidan om röret så det inte rullar.

Detta "hinder" kan du ha i rast hagen, i buren, på golvet eller vart du nu vill! Min hamster Cookie har det i buren och springer och hoppar mycket! Han älskar det, och det högsta han hoppat ännu är 3 cm, så idag eller imorgon ska jag testa 4 cm! ☺ ha så kul nu när du tränar din, mus, råtta, hamster, marsvin, chinchilla, kanin, osv! :)
OBSERVERA! Att måtten jag skrivit är förr hamster så du får ändra lite beroende på vad du har för djur osv..

-Alexandra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0