Knäckebröd, recept!

Tänkte dela med mig av mitt egna recept på knäckebröd till djur. De är både nyttigare och bättre för djuren för då vet du ju vad du har i!
 
Indredienser
 

2 dl rågmjöl
1 dl kruskakli/vetekli/havrekli
0,5 dl havregryn/grynblandning
Häll i så mycket vatten såatt det blir en bra deg, för jag vet inte exakt
 
 
Såhär gör du:
 
 

 Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienserna, så att det blir en deg. Blir de för löst är de bara att tillsätta mera mjöl, och blir de för torrt är de bara att tillsätta mera vatten.  Lägg mjöl på ett underlägg/bakplåtspapper, ta lite mjöl på en kavel och kavla ut degen. Använd pepparkaksformer för att få lite roliga former på knäckebröden. Lägg knäckebröden på en plåt med bakblåtspapper. Ställ in de i ungnen i 5 min, ta sedan ut knäckebröden och vänd på allihopa. Låt de sedan stå inne tills dom nästan är helt hårda, då kan du stänga av ugnen och låta knäcke bröden stå innte tills ugnen har svalnat och då borde dom va hårda.
 
-Tova
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0