Intervju

Hej, idag så bestämde jag mig för att intervjua olika hundägare om deras hundar på hundar.Ifokus.se och här kommer den första delen med intervjuerna! Tänkte det kunde vara kul att läsa om vad folk har för hundar, vilken ras och varför. Vilka tricks som hundarna kan och vad som är bäst med att ha hund.
 
Intervjuad blev: Bolten 
Boltens blogg: http://yippoandnico.blogg.se/

Vad heter din hund? Nico & Terrorzone Yippo.

Vilken/vilka hundraser har du? En dalmatiner/schäfer/rottis korsning och en Dobermann.

Varför valde du just den/dom raserna? Omplaceringen valde jag för jag gillade honom som idivid och Dobermann för de är rasen som passar mig bäst och funkar kanon i brukset. 

Vad är det bästa med att ha hund? Sällskapet, träningen, framsteg och gemenskapen med andra hundägare.

Vad är det värsta med att ha hund? Finns inget :)

Vilka tricks kan din hund? Jag tränar inte "trix" med mina hundar för jag ser ingen poäng med det utan vi tränar IPO, agility, lydnad, viltspår osv. 

 

 

Intervjuad blev: Mlyy

Vad heter din hund? Alfons

Vilken/vilka hundraser har du? Alfons är 50% Pomeranian, 25% Tysk spets och 25% Sheltie.

Varför valde du just den/dom raserna? Jag gillar alla dom raserna och det är en jättebra kombination. :)

Vad är det bästa med att ha hund? Sällskapet, träffa andra hundägare och hundar.

Vad är det värsta med att ha hund? Finns inget.

Vilka tricks kan din hund? Han har inte lärt sig några. ;p

 

Intervjuad blev: Viccan92

Vad heter din hund? Klockarebols Jason "Jason

Vilken/vilka hundraser har du? Långhårig tax

Varför valde du just den/dom raserna? Trevlig ras som klarar mycket men inte allltid behöver mycket. En hund som gärna ligger och gosar i soffan tätt intill.

Vad är det bästa med att ha hund? Man är aldrig ensam och har alltid något att göra. Trevligt sällskap

Vad är det värsta med att ha hund? Jobbigt när dem blir sjuka.

Vilka tricks kan din hund? Sitt, ligg, hopp, fint m.m

 

Intervjuad blev: Swadika

Swadikas blogg: http://hundkojans.blogg.se/

 

Vad heter din hund? Theodor "Theo"

Vilken/vilka hundraser har du? Chihuahua, men har även en blandras i huset men som inte är min

Varför valde du just den/dom raserna? Har alltid varit intresserad utav rasen, men läste på mer om rasen för några år sedan och insåg att den passar mig perfekt. En stor hund i litet format.

Vad är det bästa med att ha hund? Att han alltid finns där, att kunna träna med honom och ja allt. Allt med hund är bäst

Vad är det värsta med att ha hund? Egentligen ingenting, men måste säga att man inte alltid är jättepepp att gå ut när det spöregnar eller om det är 20 minus och snöstorm

Vilka tricks kan din hund? Jag räknar inte in vardagslydnaden och andra "tricks" vi använder till träning. 
Sitt
Ligg
Tass
Andra tassen
Snurra
Dansa
Över/under (hoppa först över mitt ena ben och krypa under det andra)
Puss
Stå
Dansa
Kika (han står med framtassarna på ett föremål)
Hoppa upp i knäet

Har säkert glömt något trix som han kan. 

 

 

Tack för alla fina svar! Resten kommer upp någon annan dag så håll koll.

-Alexandra

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0