Omplacerings djur!

Hej...jag tänkte fråga er än sak......... Ni som har djur eller ska köpa djur....har ni nån gång tänkt på alla "vuxna'' djur som sitter i smutsiga burar(om de är burdjur), och inte får nån kärlek eller rätt mat....NÄSTAN alla vill ju bara köpa ungar...eftersom se är så små och söta...men efter några månader är stora....och då har man helt plötsligt tröttnat på sina/sitt djur... Nu säger jag inte att alla tröttnar på sina djur...men många..Jag har te.x läst att en  person hittade två marsvinsungar som va några månader vid en bil väg.....Tänk att de är så många djur som far illa...men du kan hjälpa sånna djur genom att köpa ett djur från ett omplaseceringshem eller varför inte på blocket, där finns de ju med  djur som någon har tröttnat på. Ett av mina marsvin(Balthazar) är ju från ett omlplaceringshem, fast först ville även jag ha en unge, och de va mamma som sa att vi bara skulle dit och titta....Men jag blev ju helt förälskad i min lilla Balthiz, så vi hämtade honom nästa dag.....och jag ångrar inte en sekund att vi inte köpte en bebis...För de kändes riktigt bra att faktiskt veta att man hjälpt ett djur som kanske inte har haft de så bra innan, vilket han inte hade.....Så de kanske är värt att tänka på när man ska köpa ett djur? Att faktiskt ta en omplacering och ge den ett bra liv!:)
 
 
 
 
-Tova
 
~Glada djur är roliga djur~


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0