~många tårar, men mera skratt & glädje~

Hej allihopa! Först så vill jag bara säga förlåt för usel uppdatering från mig, men de beror på de med Lackritz.  För jag har behövt mata henne oftare mm, så jag har helt enkelt inte haft tid. Men i tisdags va vi iallafall hos veterinären igen, vet tycker att hon känns jätte fin bara de att hon är smal....Hon fick även ta ett blodprov för att kolla och de va är sköldkörtelsjudom hon hade, men Bo (veterinären) va inte helt säker på att de gick att kolla på ett marsvin med hjälp av blodprov...Så han sa att vi skulle ringa nästa dag (igår) för då hade han fått besked om de gick eller ej...Så vi ringde...men då hade han gått nånstans (till nåt djur antagligen) men hon som mamma pratade med sa att hon skulle lämna en lapp till honom...tiden gick med ingen ringde..och mamma ringde igen, men då hade han antagligen missat lappen...eftersom han hade gått hem (för att även ha semester).. (Detta va vid 4-5 tiden...) ....men igår kl 11 på kvällen hade han skickat ett sms till mamma..och skrev att ''labbarna'' hade kunnat se att sköldkörtel...blablablejset..va lågt, vilket betyder att de antagligen inte är de som är problemet..och de är ju bra..men ändå inte..för  vi vet inte vad de är med henne..:( De är verkligen ett mysterium..tänk så är de nåt farligt..tänk så får lämmnar hon jorden....Asså jag orkar inte mer..för typ 2 månader sen Kiwi (hon va mitt marsvin och fick en enorm böld under hakan och fick avlivas), och nu Lackritz...Aldrig får jag ha de lugnt, alltid vara orolig..men,men så är det att ha djur och de är de värt kan jag säga.
 
~De blir många tårar med djur, men de blir mer skratt & glädje~
 
 
 
Eftersom Lackritz tog blodprov hot vet, så fick hon bandaget+ ett rakat ben.....Hon kunde knappt gå för de va så stelt..stackarn...men vi tog bort de när vi kom hem, för de hade slutat att blöda.
-Tova


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0