Hiss & Diss

Hej! Alexandra här! För det första, förlåt för en urusel uppdatering från min sida, men det har vart så himla mycket i skolan just nu att bloggen fått små små uppdateringar. För att gott göra er tänkte jag göra bloggens allra (tror jag) första
Bilden slängde jag ihop lite snabbt så ursäkta bildens utseende! Det går till såhär: Hiss är grejer jag gillar samt rekommenderar, Diss är motsatsen till Hiss!
 
Hiss
 
En egen diskborste till buren och grejerna i, finns på vanliga livsmedels butiker (coop, ica, willys etc)
 
En gerbil och hamster mat jag rekomenderat tidigare från Blå stjärnan.
 
En enkel sten från naturen (tvättad såklart) kan hamstern krypa upp på och även skrapa klorna mot så att dom inte blir för långa (när den hoppar eller klättrar upp tar den ju ut klorna och då slipar dom automatiskt klorna på stenen)
 
Rör som hamstrar kan leka och gå i, mina köpte jag i USA när jaag var där men det finns rör på vanliga djuraffärer.
 
Enkel vattenflaska som förhindrar spån och damm att komma in, mycket bättre än vattenskålar då det kommer in smuts i skålar. Vattenflaskor till djur finns att köpa i djuraffärer. 
 
En enkel sandlåda jag tipsat om tidigare. Den är lätt att tvätta och förhindrar med skyddet runt (se bild nedan) sanden från att skvätta ut. Spaden fick man till sandlådan och den är precis som en katt spade fast mindre, alltså tar du upp lite sand från sandlådan och sanden rinner igenom medans bajs, kiss och annat stannar i spaden. Finns att köpa i djuraffärer.
 
Diss
 
Godis i djuraffärer är väldigt onyttigt och ska undervikas att ge till djur. Någon gång (MYCKET MYCKET MYCKET sällan går en LITTTTTEN bit att ge) men undervik detta annars. Grönsaker osv är bättre. Om man nu vill ge djuret (hamstern) godis ge frukt (LIIIITE) för det är som godis. (OBS! ge inte för mycket frukt då hamstrar har lätt för att få diabetes) dessa går att hitta på djuraffärer.
 
Detta rosa söta hjul fick man med i buren. Jag ska köpa ett nytt imorgon så tar kort osv och skriver om det här. Hjulet gnisslar INTE utan låter väldigt mycket, det låter som att hjulet ska gå av och det hörs väldigt mycket. Så köp inte detta hjul!
 
(Bild tagen från google då jag inte har en sådan här själv) Jag gillar inte vattenskålar! Det kommer in massa spån och damm i vattnet och blir smutsigt snabbt. Jag tycker själv att det hade vart jobbigt att ha en sådan  med tanke på all smuts som kommer in. Om man vill hålla vattnet helt rent som i vattenflaska måste man byta ca 2-3 gånger per dag istället för 1 gång. Anser detta onördigt då det kostar lika mycket som vattenflaskor. Använd hellre dessa som matskålar med tanke på att det är de dom igentligen är till för. Dessa hittar du på djuraffärer som matskålar.
OBS!! Säger inte att mina dissar är dåliga för alla, säger att jag inte rekomenderar dom med tanke på att jag inte gillar dom. Så om du har en utav mina dissar som du gillar ta inte illa upp, detta är mina åsikter. 
 
-Alexandra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0