Mys kudde!:)

Hej i detta inlägget tänkte jag berätta hur man gör en väldigt enkel myskudde till djur(min är i marsvinsstorlek).

Du behöver:
Fleecetyg
Fleecetyg att stoppa med
Symaskin och nål och tråd


Såhär gör du:
Börja med att klippa ut två lika dana delar ur tyget, de gör du enklast genom att vika tyget dubbelt. Nåla inop båda bitarna. Sen är det dax att börja sy men kom ihåg att inte sy runt allt, lämna 10cm öppet. Nu ska du vränga ditt tyg, så nu hoppas jag att du inte sytt ihop allt. Efter du har vrängt tyget är de dag att stoppa, klipp sönder bitar från ett fleecetyg och stoppa kudden så den varken är för mjuk eller för hård. Nu är de bara att sy igen hålet, de gör du enklast förhand. Klart! Ifall ni vill göra en sånhär kudde, skicka gärna bilder på resultatet till våran mejl [email protected].
-Tova

Såhär blev min:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0