Vad äter hamstern?

  • Hamstrar är laktosintolleranta och ska därför bara (eventuellt) få en lagrad ost någon gång.
  • Hamstrar är köttätare och kan bla äta mjölmaskar, rå nötfärs osv.
  • Man kan ge hamstern osockrade och laktosfria pannkakor.
  • Hamstern äter gräs och äppelgrenar i buren är toppen som leksak!
  • Frukt är onyttigt och kan ges ibland som godis.
  • Solrosfrön innehåller mycket fett och kan göra så att hamstern ökar i vikt.
  • Grönsaker ska ges flera gånger i veckan om inte dagligen.
  • Hamstern gillar pasta och ris.
  • Den får äta babymat som finns i mataffärer, (osaltat, okryddat och osckrat)
  • -Alexandra
Nemo min älskade dvärghamster :-)


Kommentarer
Emma Josefin

Hej, väldigt fin blogg du har, och väldigt kul att läsa.
Kika gärna in på min blogg, jag har "veckans blogg" varje vecka och drar en vinnare varje söndag, jag drar idag kl 4 så du har fortfarande tid kvar att anmäla dig på, hoppas du vill vara med för du vinner en länkning och förhoppningsvis fler läsare, ha fortsatt bra dag, kram

Svar: Tack så mycket!:) de kan vi/jag göra:)
livetmeddjuren.blogg.se

2013-05-12 @ 09:58:19
URL: http://emmajosefinfoto.blogg.se/
Jessica

fin :)

Svar: Tack! :)
livetmeddjuren.blogg.se

2013-05-12 @ 14:21:17
URL: http://lifeofjk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0