Att vara skörare på ridskolan

Hur är det igentligen att vara skötare på ridskolan? Hur fungerar det och vad gör man? 
Det är självklart olika beroende på vilken ridskola man rider på! Men i princip borde allt bara ungefär lika dant. På min (Alexandra) och Tovas ridskolag äller det att vara där och sköta om sin sköthäst minst 2 gånger per vecka, gärna fler. Och sen ska man göra övriga saker... Pyssla om hästen, rykta, putsa sadel och träns skura väggarna i spiltan/boxen och göra rent vattenkopp och krubba! det är ungefär vad man kan göra, sen som sagt är det olika beroende på vart man rider osv.. Som skörare för du även där jag (Alexandra) och Tova rider (Clarebergs ridklubb) olika aktiviteter för bara skötare! T.e.x Film kvällar, rykttävlingar och putsardagar. Man får dessutom en speciell "relation" till hästen man är skötare på och hur kul är det inte att pyssla om sin favorit häst några extra gånger i veckan och säga orden "jag är skötare på..." Tänk vilken lyx du får, som är gratis! (Iaf på min och Tovas ridskola) så om du är lite sådär extra galen i en häst, fundera på detta! Du kommer inte ångra dig om du tackar ja! :-) 
jag Alexandra är skötare på Chuck!
och Tova är skötare på Lady.
Bilder på chuck! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetmeddjuren.blogg.se

Här hittar du unika tips,roliga youtube videor, fakta, rolig fakta, fina bilder, roliga tävlingar, tutorials, hissar och dissar mm.. Allt handlar om djur, kort sagt detta är bloggen för alla djurälskare. Frågor? Maila till [email protected]

RSS 2.0